Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Roomliving

Roomliving ApS
Risengård 40
8700 Horsens

CVR-nr. 44170140

Mail: kundeservice@roomliving.dk

Betaling

Roomliving modtager online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, Visa Electron, Maestro.

Beløbet reserveres ved bestilling men trækkes først når varen afsendes

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.

Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

ViaBill

Du kan vælge at benytte ViaBill, når du handler via os. Info om Viabill

Levering

Der leveres kun til Danmark.

Leveringstiden for din ordre er 2-6 dage.

Enkelte varer er dog bestillingsvare. Hos disse varer står der noteret under varen, hvor langt tids levering man må forvente.

Alle varer afsendes fra Danmark.

Roomliving afsender varer med følgende: GLS – Erhverv, GLS – Privat, GLS – Pakkeshop, PostNord – Privat, PostNord – Erhverv, PostNord – Valgfrit udleveringssted

Fragten bliver beregnet ud fra vægt.

Vores varer bliver sendt fra forskellige lagre, og derfor kan man få flere leveringer og ikke nødvendigvis samlet.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dags periode starter den dag, hvor ordren er leveret.

Returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og varen skal være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal vi kontaktes via mail kundeservice@roomliving.dk hvortil ordrebekræftelsen skal medsendes.

Pakker der ikke er afhentet ved pakkepost, og bliver sendt retur til Roomliving godtages ikke som returnering og evt. ekstra omkostninger vil blive pålagt køberen

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik. Varen skal derfor være uden brugsspor og må ikke have været samlet, hvis den leveres usamlet.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Roomliving at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Roomliving i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. en måned som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Roomliving

kundeservice@roomliving.dk

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Roomliving, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Roomliving og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Roomliving har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Roomliving har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice@roomliving.dk.

Cookies
På https://roomliving.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://roomliving.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Log-statistikken anvendes kun med det formål, at optimere hjemmesiden Roomliving.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Ved klage skal vores e-mail adresse angives samt link til den vare du har køb eller bare link til selve hjemmesiden.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu